Telefoniste - 432

Nathan Service, driven by knowledge!

Met een eigen service afdeling zorgt Nathan ervoor dat de garantie en ondersteuning van de Nathan producten (alpha innotec, Metro Therm en Rhoss) goed is gewaarborgd. Elke installateur kan bij Nathan Service terecht voor de inbedrijfname, het oplossen van eventuele storingen en onderhoud van zijn warmtepompen. Op dit moment werken er 12 professionals om de installateur op afstand te helpen. Veel storingen worden hierdoor snel en eenvoudig op afstand verholpen. Samen met Dana Heckscher, Service Support Medewerker bij Nathan Service, gingen we om tafel om de vijf meestgestelde vragen rondom de service van de warmtepomp te beantwoorden.

Hoe lang is de garantietermijn van Nathan’s warmtepompen?

De garantie voor alpha innotec, Metro Therm en Rhoss producten bedraagt 2 jaar.

Hoe vaak heeft een warmtepomp onderhoud nodig?

Dit is afhankelijk van het type warmtepomp, vaak zien we dat deze een jaarlijks of tweejaarlijkse onderhoudsbeurt nodig heeft. Bij warmtepompen met een hoge C02 equivalent is onderhoud niet verplicht maar is het wel aan te raden om het beste rendement uit de warmtepomp te behalen.

Mag een installateur zelf een warmtepomp inbedrijfstellen en het onderhoud ervoor uitvoeren?

Ja, dit mag een installateur zelf doen mits er een opleiding is gevolgd bij onze Nathan Acadamy.

Vlietoevers alpha innotec
Provada

Hoe kan een inbedrijfstelling worden aangevraagd?

Dit kan worden gedaan op de service-pagina van Nathan. Op de website vul je een formulier in met de gegevens van de warmtepomp. Wanneer het formulier is ingevuld, wordt deze naar de groothandel gestuurd. De groothandel koppelt een inkoopordernummer aan het document en stuurt het door naar Nathan Service. Na ontvangst van het formulier stelt Nathan de warmtepomp in bedrijf.

Is de warmtepomp op afstand uit te lezen?

De warmtepomp kan door middel van alpha web worden uitgelezen. De klant dient zelf voor een internetkabel te zorgen tussen de warmtepomp en router. Via de Nathan website kan de eindgebruiker zelf de installateur toegang geven. Alpha web zorgt ervoor dat de installateur een melding in zijn inbox krijgt wanneer er een storing is. Hij kan ook service gerelateerde gegevens zoals draaiuren, brontemperaturen, aantal starts en stops van de warmtepomp uitlezen. De warmtepomp communiceert zelfstandig met de server waardoor de privacywet niet wordt overschreden. Door alpha web worden kostbare voorrijkosten en werkuren bespaard!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

  1. Maandelijks de nieuwsbrief in jouw mailbox
  2. Duizenden professionals gingen je voor
  3. Blijf op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen